синагога фрамција

Во Марсеј, град познат по разноликото насление и децениска толеранција, некои работи започнуваат да се менуваат, пишува ББС.

“Ако мора да се продаде, подобро да постане место за молитва, отколку продавница или ноќен клуб“, изјавил главниот рабин Тубен Охана.

Рабинот додал дека овој град – е град на миграција и дека “ со векови дочекува раслични луѓе од различни земји и сите многу добро живеат заедно. Имаме сончевни плажи, нема стрес ниту расизам“.

Според пишувањето на ББС – работите сепак се менуваат. Синагогата некогаш була центар на богатата еврејска заедница,а сега на нејзиното место дојдоа муслимански семејства.

Кога пристигнале во Марсеј, мигратните од северна Африка, муслиманите и Евреите, работеле и купивале во исти делови на градот. За разлика од Париз, мигрантите го населиле и центарот на Марсеј.

Со текот на годините, Марсеј постана сининим за различност и соживот, меѓутоа приказната за продавање на синагога, представува приказна за рааздвојување, шренесува британска станица.

Vincent Geisher,социолог на Универзитетот воМарсеј, вели дека стари мешовити заедници заминале од градот. Евреите и муслиманите, како што вели Geisher, сега живеат “мирно, ама одвоено“.

Мауд Мандела, специјалист за еврејски и услимански популации во Франција на Браун Универзитетот во САД, верува дека “семето на ова раздвојување, посеано е дури и во Франција, потекнува од Северна Африка.

Имамот Муша Коит вели дека секој петок мора да одбие околи 100 верници кои остануваат пред вратите на локалните џамии заради гужвите и додава дека заради тоа добро е ова синагога да се претвори во уште една џамија.

“Доаѓа месец Рамазан, ќе ни требаат уште џамии во градот“, изјавил имамот.

Еврејската заедници во Марсеј е мала, меѓутоа потребен им е дополнителен простор.

Рабинот Охана вели дека наместо две синагоги кои се затворени, изградил нови пет, бидејќи еврејското населени се свртува кон  молитвата.

“Заедницата чувствува голема потреба да се собере после нападите во Париз“, изјавил рабинот и додал дека “Евреите повторно живеат по заканата на тероризмот“.

Тој вели дека и понатаму разговараат со муслиманската заедница, ама дека не може да влијае на она што се шири по пат на интернетот.

“Радикализмот р нашиот најголен страв“ рекол рабинот.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here